Przedstawiciele Fundacji Merkury, odpowiadający z komponent poświęcony poradnictwu internetowemu, przedstawili podczas szkolenia polskie doświadczenia związane z prowadzeniem poradni internetowej dla osób uzależnionych. Celem szczegółowym szkolenia było podniesienie umiejętności i kompetencji społecznych oraz zawodowych specjalistów gruzińskich, niezbędnych do utworzenia i prowadzenia poradni internetowej. Podczas szkolenia omówione zostały m.in. następujące tematy:
- specyfika działania poradnictwa internetowego,
- zasady funkcjonowania poradni online,
- zakres udzielanych porad oraz dobór odpowiednich specjalistów,
- regulamin korzystania z poradni online,
- zasady postępowania z trudnym przypadkiem (interwencja kryzysowa),
- współpraca organizacji pozarządowych i władz lokalnych w tworzeniu i prowadzeniu poradni internetowej.
Udział w szkoleniu umożliwił uczestnikom zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które ułatwią utworzenie oraz prowadzenie poradni internetowej. Dzięki rozwijaniu poradnictwa onilne możliwe będzie zwiększenie dostępu do profesjonalnych porad udzielanych drogą elektroniczną przez specjalistów.
Kolejnym etapem projektu jest, przewidziany na sierpień 2013 roku, tygodniowy staż dwóch gruzińskich specjalistów poradnictwa internetowego w siedzibie Fundacji Merkury w Wałbrzychu. Podczas pobytu w Wałbrzychu Gruzini będą mieli możliwość bezpośredniego poznania zasad funkcjonowania poradni internetowej Fundacji Merkury oraz wykorzystania w praktyce wiedzy zdobytej podczas wcześniejszych szkoleń. Staż w Polsce stanowić będzie próbę generalną umiejętności zdobytych dotychczas przez osoby, które zgodnie z planem, we wrześniu br. powinny zainaugurować działalność poradni internetowej w Gruzji.